Otevřený dopísek současné vládě

Ahoj vládo, chápu, že jako jedna z 2 milionů důchodců celkem nestojím za odpověď, ale ubezpečuji Tě (s dovolením vládo za tykání, páč se máš i o mne starat), že takových jako já, jsou určitě desetitisíce, ne-li statisíce. Jde o to:

mám šetřit na elektřině a plynu (naštěstí nemám CZT) - to nepůjde

1. Co se elektřiny týče (nejenže mám všude už dávno ledky), prakticky nesvítím, takže zapnutou mám už jen ledničku (A ++) a počitadlo. Peru 1x týdně - jeden týden povlečení, ručníky a utěrky a to si s dovolením vskutku dovolím prát na 60°C; druhý týden vše ostatní, čímž míním oblečení ap. Většinou peru na 30, někdy na 40°C.

A teď by mě zajímalo, jak se mi přes elektřinu sníží náklady na energie. Jakože se mi ukáže "sleva" ve vyúčtu elektřiny. Páč vzhledem k uvedenému - má ROČNÍ spotřeba elektřiny je necelá půlmegawatka!!!

Čili se zálohou do 400,- Kč měsíčně vyžiju. Ale jestli tomu správně rozumím (a nevylučuju, že ne - že nevím, vo co gou), tak vlastně žádný příspěvek nedostanu, resp. místo platby, mě dodavatel elektřiny na podzim zaplatí přeplatek cca 5 000,- Kč?

2. Co se plynu týče, tak tady by se mi jistěže ta "pomoc vlády" hodila. Míním těch letošních řekněme 5 litrů a příští rok "vládní doplatek" - jakože automaticky.

Nelíbí se mi, že bych měla topit na 19°C. Já jsem zvyklá na studený odchov a důchod, který ani po červnovém zvýšení spolu s vdovských důchodem nedosáhl ani omylem průměrného důchodu. Přeloženo do češtiny: už 10 let v obýváku v zimě mám báječných 16°C ( jinde netopím) a když 5x ročně dorazí dětičky a vnoučata, mají v pokojíku LUXUSNÍCH  18°C. Takže když dám všude 19°C, tak se nedoplatím!!!

Takže milá vládo, kde to žiješ? Fakt si myslíš, že samostatně žijící důchodci s podprůměrným, max. průměrným důchodem si hoví přes zimu v letních teplotách ?

Pro pí Pekarovou Adamovou - kdybyste to někdy zažila, tak byste věděla, že nejde ani tak o svetry, jako o teplé pletené ponožky.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Alena Křehotová | čtvrtek 18.8.2022 10:04 | karma článku: 47,40 | přečteno: 13347x