Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J28a97n 37M81a94r55e23k

23. 12. 2020 16:19

Nechápu lidi, kteří nostalgicky vzpomínají na časy, kdy stálo mléko 1,50 za litr a knihy kolem 35 Kčs. To je sice pravda, jenomže tehdy strojní konstruktér (roku 62-68) bral zhruba 1550 Kčs hrubého měsíčně.. Na to každý rád zapomíná. Dnes takový konstruktér bere kolem 30 000 a dobrá kniha stojí pokud vím kolem 350 -450 Kč. Kolik stojí mléko nevím. Žiju v cizině, nemám přehled. Lidé v Čs teskně vzpomínají na doby, kdy rohlík stál 0,50 Kčs. loni, při mé návštěvě v Čs jsem zjistil, že rohlík stál 1,50. To chápu, při těch platech dnes je to šílená drahota. Někdo může namítnout, že bydlení stojí horentní peníze. V tom souhlasím, ale za to nemůže kapitalismus. Když jsem se oženil, bydlel jsem s manželkou namačkán v malém bytě, kde nás bylo 7. A stavěl jsem svépomocí, kdy jsem denně po práci strávil 6 hodin na stavbě dovolenou weekendy volné jsem neznal . Po roce a půl jsem pak ještě platil 600 Kčs měsíčně za byt. Při mé mzdě, kterou jsem uvedl. Lidi, přestante brečet a važte si toho, co tam ted máte.

0 0
možnosti
Foto

S tím mlíkem jste mě všichni, kteří jste na ňho reagovali, dostali; o tom žádná. Takže k němu ještě jedna zmínka. Já jsem tak stará, že dokonce pamatuji rozlévané mléko. Nebylo rozdělené na žádné plnotučné, polotučné, obyčejné a tak. Přivezli ho ke "Kořínkovi" = obchod s potravinami u nás, v kovových konvicích, které v prodejně za pultem otevřeli, dali k nim nerezové odměrky na 0,5 a 1 litr a mne babička S JEDNOU KORUNOU ČESKOSLOVENSKOU poslala s hliníkovou bandaskou koupit litr mlíka.

Mlíka bez rozlišení a víc než korunu stát litr nemohl. Páč mně bylo 6 let, dvoukoruny nebyly a papírovou tříkorunu by mi babička v mých šesti letech nesvěřila. Zatímco korunu jo. Ale přesnou cenou si vskutku jista nejsem.

Tak asi tak.

1 0
možnosti
Foto

Mléko v lahvích bylo k mání tak od poloviny 60. let. To rozlévání mléka pamatuji ještě taky, cenu ne.

0 0
možnosti
Foto

Paní autorku, a proč si tu knížku nedáte vytisknout v Číně?

0 0
možnosti
Foto

Protože mě to až doteď nenapadlo. Máte tam nějaké konexe?

1 0
možnosti

P66e69t78r 43B87u28r34i18a45n

31. 10. 2020 19:11

Mléko stálo 2kčs, plnotučné tuším 3,20kčs. To při průměrné hodinové mzdě 12-15kčs (máslo 8 a 10kčs, kafe 80gramů 12kčs, cigarety 7-12 kčs atd.)

To byste asi nechtěla vrátit.

Co se týče těch tiskáren, tak vydávání samizdatů fakt není jejich hlavním příjmem, dokonce ani ne bůhví jak lukrativním. Proto tyto zakázky stojí až na konci.

Výhoda dnešní doby je v tom, že tato možnost tu však vždycky je. Prakticky si můžete sesmolit cokoliv, nechat vytisknout a rozdat komukoliv. Za komunistů by si vaše dcera ani neškrtla (leda byste byli prorežijní písaříci, prominenti, anebo ve vinárně U Obuvníka podepsali vázací akt.)

3 0
možnosti
Foto

V roce 1978 jsme si s přáteli vydávali sami pro sebe tak trochu dadaistický časopis Aviatik , nebo jak se to jmenovalo.

Tady máte odkaz: https://moravskoslezsky.denik.cz/kultura_region/20090615_reznicek_kniha_fotografie.html

A mohl bych vám uvést další příklady. Musel jste nějak ukecat předsedu místního filatelistického sdružení, VTS atd. To omezení nebylo tak striktní.

0 0
možnosti
Foto

Vydaněná společnost, to je náš stav. Proto nelze mluvit o kapitalistické společnosti, protože kapitalismus je založený na svobodě podnikání.

0 0
možnosti
Foto

Je to kvůli tomu, že je strašná nezaměstnanost a proto nejsou lidi. ;-D

Ona se také musí dělat korektura.

0 0
možnosti
Foto

To udělám. Mám na to praxi a vzdělání. A to, že na blogu používám hovorové výrazy, sem tam oblíbený vulgarismus ("nasrat na hrob, žádný kytky"), neznamená, že v textu své dcery nechám hrubky, nebo tak něco.;-)

0 0
možnosti
Foto

Zřejmě nechápete více věcí.

2 0
možnosti

Musela byste mít vyřazeny stránky přímo v grafickém programu, s obrázky, které jsou ve formátu požadovaném tiskárnou. To je jedna věc. Zbytek udělá tiskárna sama, ovšem nějaký čas trvá příprava samotného tisku. A nakonec má i tiskárna další věci k tisku, takže jde o čekání v řadě. I tak mi ale přijde půl roku až moc.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti

Představa, že když vydavateli předáme knihu napsanou ve Wordu, nebude s tím mít už žádnou práci a vydá ji za pár dní, je hodně naivní.:-)

5 0
možnosti
Foto

Viz má odpověď paní Markétě Bernatové.

0 0
možnosti
Foto

Jak se ukazuje, tak tím největším problémem je, že díky sofistikované marketingové a dotační politice v podstatě nevíme, co by co mělo stát. Jinak řečeno, hodnota lidské práce nemůže být přesně definována.

0 0
možnosti
  • Počet článků 92
  • Celková karma 30,00
  • Průměrná čtenost 2269x
Jsem recesistka, poměrně sarkastická, přesto na všem to lepší hledající (což už mě přestává bavit) ... a už jsem 69 +

Seznam rubrik