Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Je 17. 07. a dovolím si doplnění k tomuto článku na blogu: už další ministr rezignoval za opisování. Bakalářky.

Tak bych pro změnu chtěla vědět, jaké vzdělání mají současní kritici (najmě pak novináři) a jak to vypadá s jejich případnými bakalářkami či diplomkami.;-):-P:-)

Není to to opisování a kopírování, to je jistěže špatně - ale už se to děje takovým způsobem, že bych ráda věděla, jaké že vzdělání mají kritici z řad profesionálů ...

0 0
možnosti

J22a98n 95R69á33ž

11. 7. 2018 20:40

I to jsem slyšel: "Tím co v diplomce napíšete jen dokazujete, že jste schopen napsat ucelený a logicky vystavěný text na min. 75 normostranách, což by absolvent VŠ dokázat měl. Po obhajobě půjde do archivu a už to nikdo nebude v budoucnu číst. Pro mne je důležité jediné, abyste mi při obhajobě dokázal, že zvolenému tématu rozumíte. A buďte si jistý, že vám budu dávat takové otázky, že přesně poznám, zda je to, co jste napsal z Vaší hlavy, nebo jste to celé odněkud opsal a víte o tom prd. Podle toho se rozhodněte , jak budete k této práci přistupovat.

1 0
možnosti

"z Vaší hlavy, nebo jste to celé odněkud opsal a víte o tom prd." Nevím jestli citujete nějakého profesora, ovšem v přímé řeči se velké Vé fakt nepoužívá, a skutečně do toho zapletl i tu plynatost?;-D

0 0
možnosti

Tak jsem teď vytáhla svou diplomovou práci, kterou jsem pod dívčím jménem odevzdala v pátek 31.3.1978, neboť jsem se v sobotu 1.4.1978 vdávala a přijala nové příjmení. Koukám, co jsem hned na druhé stránce uvedla: "Prohlašuji, že jsem diplomovou práci vypracovala samostatně a použila jen uvedených pramenů a literatury". Na třetí stránce jsem pak uvedla poděkování vedoucímu diplomové práce za jeho cenné rady a trpělivé vedení....stejně jako kolektivu katedry agenturní žurnalistiky a propagace fakulty žurnalistiky za odbornou výchovu během celého studia". Jak jsem diplomku tvořila celkem lehce (oproti autorce blogu), tak obhajoba (kde ona odešla středem), byla fiaskem. Oponent mi to strhal natolik, že jsem zapomněla jestli jsem Svátková nebo Kajanová. Pamatuji jen, že jsem se zvrhla dozadu v židli a přestala komunikovat, pohladila si šestiměsíční bříško, kde se klubal potomek. No, měla jsem obhajobu za tři. Tím jsem přišla o červený diplom, neboť jsem dosud byla vzornou studentkou.

1 0
možnosti
Foto

A mám Tě! Netuším, jak se jmenovala ta Tvoje katedra, ta propagace tam určitě byla, ale s něčím jiným. Ne s agenturou. Na katedře agenturní žurnalistiky jsem byla já. Ač diplomku jsem dělala na periodickém tisku (viz do. dr. B. a další tituly).:-P;-):-)

0 0
možnosti

Opisovalo se vždy, vyčůraní jedinci se najdou v každé době. A jde to i dnes. Stačí zajít do univerzitní knihovny v jiném městě, vypůjčit si nějakou DP z doby, kdy se ještě neodevzdávala v digitální podobě a pokud si dobře zvolíte téma, můžete nakrásně teoretickou, a možná i praktickou, opsat. Třeba v tom chovu králíků se asi na nějaké převratné novinky nepřišlo, že? Můžete se zeptat starších VŠ pedagogů, na jaké skvosty čerpající z archaických zdrojů narážejí. A kolegyni se stalo, že hodnotila DP, ve které autorka z velké části vykradla její vlastní starou práci. Ono se spíš ukazuje, že v některých oborech je psaní absolventské práce spíš přežitkem. Lékaři tuto povinnost nemají a nejsou z nich o nic horší odborníci.

5 0
možnosti

Tak mám dojem, že na atestaci lékaři už variantu diplomky mají:-)

0 0
možnosti

Tak opisovat slo vzdy, ale pani exministryne vcera behem tiskovky rekla vic, nez chtela. Ona si to vykopirovavala. Takze ty chyby v obou diplomkach stejne byly kvuli kopirovani. Ani si to po sobe neprecetla.

3 0
možnosti

M36i65l39a53n 18K83e10s14l

10. 7. 2018 13:35

To je,ale cavyků s tím opisováním.Kdybych neopisoval při studiu na vysoké,tak bych se k diplomce nikdy nedostal.Studoval jsem VUT v Brně v letech 52-57.Nedalo se opisovat na př.u prof.Klapky v matice nebo u pana prof. Lederera "Ferdy" ve statice,pružnosti,oceli nebo dřevě.Při těchto zkouškách se člověk klepal dvě hodiny u tabule .Za to v takovém Marks-Leninismu či vojenské přípravě bylo opisování nutností.Myslím,že tento odsuzovaný čin nijak neovlivnil můj život.No a státnice.Tím,co jsme napsali či nakreslili se zabývali pouze asáci a nezjišťovali odkud ,co máme.Za to u ústní části státnice před komisí složenou z profesorů z Brna,Prahy,Bratislavy to bylo tvrdé.

8 0
možnosti

No jo, jenomže si přestavte, že by Vám někdo tu vaši práci teď po letech vytáhl, zanalyzoval a zjistil moderními metodami, že i Váš text se nápadně podobá jinému textu, který někdo napsal před Vámi, a Vy tam nemáte citaci. A na základě toho Vám začal nadávat do podvodníků a chtěl Vám odebrat diplom a titul. Myslíte, že by to bylo fér? Řekl bych, že každou práci je třeba brát pohledem té doby. Pokud v té době práce prošla (protože také nebyly kontrolní nástroje jako dnes), tak je to třeba i dnes akceptovat. To by se také mohlo stát, že polovina diplomů za posledních 50 let by dnešním pohledem mohla být brána jako "podvodná".

3 14
možnosti
Foto

Souhlasím s tím, že každou práci po letech lze vyhodnotit různě.

Ale ne metodu a přístup k ní. Buď je to opisovačka, nebo je to původní. Buď citujete, nebo bohapustě opisujete. Vždyť lze citovat a citovat a citovat - když už to, co chcete říct, řekl někdo před Vámi, anebo si něčí slova holt přivlastníte.

Ale to se u diplomky nedělá. Dnes jako před 50 lety...

11 1
možnosti

To je pitomost, diplomky se opsat daly, když měl konzultant přístup ke starším pracím na stejné nebo podobné téma. Co bylo obtížné, bylo opsání prokázat. O dnešních technických vymoženostech při vytvoření fazony diplomové práce nemá smysl mluvit, dřív se taky pralo na valše, když už ji někdo i měl.

P.S.: Psal jsem ji už před Vámi, ale opis nebyl můj případ, jediným dostupným zdrojem byla ruská technická literatura a vlastní hlava. Anglickou ve "vědárně" ani na fakultě neměli.

7 0
možnosti
Foto

Souhlasím s Vaší poznámkou k technice -teda psaní diplomky. Nesouhlasím s tím opisováním. Nejde jen o téma (ne vždy se dá najít něco k opisování - a citace je něco jiného), jde i o přístup a slušnost. Nenapadlo by mě vydávat citaci za svou... a Vás evidentně taky ne.

1 0
možnosti

...už jsem to psal na jiném místě, ale já jsem si diplomku doslova vydřel a oponent i můj profesor mi neodpustili ani čárku i tu češtinu jsem musel odpracovat...

1 0
možnosti
Foto

;-) Já to měla jednoduché až při obhajobě, ale než jsem na ni šla, tak jsem to netušila...

Ano - žádná sranda.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS